Fordulatszámmérő
Leírás
Szerelje össze a fordulatszámmérőt és fedezze fel a működését
- A készlethez tartozik egy QR-kód QR-kód a tanulmányi útmutatóhoz ezekről a mechanizmusokról, azok fő működéséről, főbb jellemzőiről, képleteiről és sok érdekes szarikáról.
- Fedezd fel a kiterjesztett valóságot, és tanuld meg, hogyan működik az összeadó és a mechanikus szorzó. Lépj kapcsolatba a modellekkel a speciális Ugears AR alkalmazáson keresztül, amelyet letölthetsz az App Store-ból vagy a Google Play-ből.
A fordulatszámmérő egy olyan eszköz, amelyet a motorok és más mechanizmusok különböző alkatrészeinek forgási sebességének mérésére terveztek. A percenkénti fordulatszámot (RPM) számítja ki.
A fordulatszámmérő méri és figyeli a súlyhatárokat, hogy csökkentse vagy növelje a fordulatszámot, hogy a motor vagy a mechanizmus optimális paraméterekkel működjön.
Ki és mikor találta fel a fordulatszámmérőt?
A fordulatszámmérőt Dietrich Uhlhorn német mérnök találta fel 1817-ben. Találmánya egy speciális készülék volt, amely a centrifugális erőt mérte. Ezt a készüléket 1840-től kezdve vasúti mozdonyokban, később pedig autókban és bármilyen közlekedési eszközben alkalmazták.
Használja a címet.
A fordulatszámmérőt olyan szerkezetekben használják, ahol a fordulatszám pontos nyomon követésére van szükség a túlterhelés negatív következményeinek elkerülése érdekében. A gyakorlott autósok a fordulatszámmérőt arra használják, hogy tudják, mikor kell sebességet váltani (kézi sebességváltós autókban), és hogy szabályozzák a motor terhelését, ezzel növelve járműveik élettartamát.
Mi a fordulatszámmérő és hogyan működik?
Az UGEARS STEM Lab STEM Lab gyűjteményéből származó 3D-s Tachométer puzzle egy teljesen működő, összeszerelésre kész, fából készült tachométer-modell. Amikor a fogantyúját elforgatjuk, a mozgás egy fogaskeréken keresztül továbbítódik, növelve a fordulatszámot és elmozdítva a kettős súlyokat a centrifugális egységben. Minél magasabb a fordulatszám, annál jobban szétválasztja a centrifugális erő a súlyokat, és a mozgó tengelyt felcseréli a lendkerékkel. A tengelyhez egy mutatótű-mechanizmus (tárcsa) van rögzítve; minél tovább mozog a tengely (magasabb fordulatszám), annál jobban elhajlik a tárcsa nyila, ami a magasabb fordulatszámot jelzi.
A fordulatszámmérő mechanizmusa a következőkből áll:
- Fogantyú
- Sebességváltó
- Súly
- Tengely
- Lendkerék
- Számlap
Csatlakoztassa a fordulatszámmérőt a variátorhoz és hozzon létre egy új mechanizmust
A Variátor-Tachométer rendszer bemutatja a közvetlen kapcsolatot a sebességváltó áttételezése és a fordulatszám között. Amikor a variátor fogantyúját elforgatjuk, a mozgás a sebességváltón keresztül a kúp alakú hajtótengelyre kerül.
Modell mérete: 24*10,3*12,3 cm
Csomagolási méret: 20,5*18,8*6,3 cm
Alkatrészek száma: 133
Becsült összeszerelési idő: 2,5 óra.
https://www.youtube.com/watch?v=ENcbtuuUmz8